Bu sefer öyle olmayacak...

Birileri var ki; tarihten neredeyse yarım asır zaman tüketmişler. Helali hoş olsun, Allah'ın onlara verdiği ömrü canları istediği gibi kullanmışlar. Yemişler, içmişler, almışlar, satmışlar, bir oraya, bir buraya koşmuşlar, orada-burada konuşmuşlar.. Helali hoş olsun, bizim onların yarım asır yaşamlarına dair herhangi bir itirazımız ne haddimize, biz kendimizde onların bu yarım asırlık yaşamına söyleyecek hiçbir hak ve hiçbir gerekçe bulamıyoruz. Tek diyebileceğimiz, ne yapmışlarsa kendilerine, iyisiyle-kötüsüyle.. Fakat, yiye-içe, koşa-koşa, geze-geze geçirdikleri bu ömürde, benim de geleceğimi ilgilendiren birşeyler için, olanlar-olmayanlar.. iyi şeyler-kötü şeyler için bırakın, azıcık teşekkür, azıcık itiraz edeyim. Bu benim hakkım diye düşünüyorum. Benim geleceğimi ilgilendiren yapılmış veya yapılmamış herşey için bir çift sözüm var.

Bana, bir Adığe olarak yaşayabilmem için hazır bir dünya miras bırakmadınız. Belki de bıraktırmadılar. Fakat sonucunda; bana güzel bir Adığe olarak yaşabileceğim bir dünya, sizin ellerinizden ve mücadelenizden tepsiyle sunulmadı. Bugün de, öyle bir dünyada olmadığımızı söylemek için onlarca nedenim var değil mi? Yani sevgili yarım asırlık ömür tüketen büyüklerim size zahmet, bana güzel bir dünya bırakmışsınız gibi ahkam kesmeyi bırakın. Ben sizin de, mücadelenizin de miras yiyeni, yiyeceği değilim. Allah şahit siz de biliyorsunuz; bugün sizin nerede bir emeğiniz varsa, benim ve benim gibi onlarca gencin o emeğinizin altında imzalarımız var. Yani şimdi azıcık konuşulur olmaya başlayan halkımızın talepleri için, bize sunduğunuz fırsat muamelesi yapmaktan vazgeçseniz iyi olacak. Yani bu hakkı, sırf ağaran saçınızdan-sakalınızdan almaya çalışıyorsanız, kendinizi düşürdüğünüz bu küçük durum bizi utandırmaktan ötesine gitmiyor. Çerkes Soykırımı Tanınsın (İnisiyatifi) farkındalık eylemi dahil, meclise birilerinin sağlık sorunları yüzünden bir türlü verilemeyen o meşhur "imza kampanyasına" kadar.. HDP organizasyonlarında açtığınız bayraklardan, Alevi mitinglerinde verdiğiniz bir kaç poza kadar ve hatta Adalet Yürüyüşü ismiyle Antalya'dan - İstanbul'a varan bir yürüyüşte "Çerkes Soykırımı" ile ilgili giydiğiniz t-shirtlerle verdiğiniz pozlardan, dedelerinizin malı gibi propaganda malzemesi olarak kullandığınız materyallere hepsinde aktif olarak nasıl olduğumuzu unutacak kadar bunamış olamayacağınızı düşünüyorum. Aynı zamanda, bugün yerden yere vurduğunuz diğer örgütlerle, CAFERAĞA'da bir HDP organizasyonundan, Halkların Demokratik Şöleni'nde bir şarkı nağmesine, onlardan aldığınız ÖDÜLLERDEN, yaptığınız ziyaretlere kadar, herşeyi bildiğimizi unutacak kadar hafızasız da olamazsınız. Bunlar daha dün ki meseleler. Bugün sizin kendinize mesele ettiğiniz şeyi karalamaya yönelik, böyle balık hafızalı söylemleriniz ya kolonya gibi uçucu hafızanızın ya da kendi çevrenizdeki insanları aptal yerine koymanızın bir ürünü.

Gelelim şu "Bu sefer öyle olmayacak" mevzusuna isterseniz.

Geçmişte, tam bir şeyler o burnu yere değmeyen süper egolar yüzünden bölünüp paramparça edilmiş mücadele geçmişi var ya, sizin gençliğinizden bize miras kalan, hani bize; "istediği olmadı" diye kimlik davasını kişisel çatışmalara kurban edilen bir miras bıraktınız ya.

işte bunu hiç unutmayın... "Bu sefer öyle olmayacak"
Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çerkesçe

Translate

Çerkesler

Çerkesya

Çerkesya ya da Çerkezistan (Çerkesçe: Адыгэ Хэку,[1] Rusça: Черке́сия, Gürcüce: ჩერქეზეთი, Arapça: شيركاسيا[2]), Kuzey Kafkasya ve Karadenizin kuzeydoğu kıyısında yer alan bir bölge ve tarihsel bir ülkedir. Bu Çerkes halkının vatanıdır.

Etiketler