2015'e dostlarımla ve Jineps ile girdim.

***

2015 senesine, Üsküdar/Bağlarbaşı'nda bulunan değerli arkadaşım Mehtap'ın evinde, çok sevdiğim nice arkadaşımla ve aynı zamanda 10 yıldır kesintisiz olarak Çerkeslerin dili olan ve sesini duyuran Jineps Gazetesinde bana verilen bir köşeyle girdim. En başta bana yoldaşlıklarını, dostluklarını ve arkadaşlıklarını lütfeden tüm dostlarıma ve beni önemseyen, bana değer veren, beni okuyan, beni eleştiren tüm herkese çok teşekkür ederim. Bir köşesinde yer verip, kendimi halkım adına ifade edebilme fırsatını benimle paylaşan tüm Jineps Gazetesi emekçilerine de teşekkür ederim. 10 senedir, tüm zorluklara rağmen halkımızın sesini duyurmaya azmeden bu gazete de bir köşe sahibi olabilmek benim için onur verici bir durumdur, bana bu onuru yaşatanlara bin selam olsun.

***

10 yıldır tüm zorluklara rağmen, emekçilerinin kendilerinden feragat ederek ayakta tuttukları Jineps Gazetesi, (bilmeyen dostlarım adına açıklama gereği duyuyorum) Çerkes Diasporasının bu topraklardaki sesidir. Bu sese güç verende, Çerkesler ve dostlarından başkası değildir. Bu anlamda hem Çerkesler hem de dostları için biraz daha önemlidir ve bugün ne yazık ki önemi ne Çerkesler ne de dostları tarafından tam olarak anlaşılmamaktadır. Halbuki medya organlarının "taraflara" yedeklendikleri ve Çerkeslerin en çokta duyulmaya ihtiyacı olduğu şu zamanlarda, sesimizi duyurma gayretini omuzlanmış Jineps'e sıkıca sarılmak ve onu ayakta daha güçlü tutmanın ne derece önemli olduğunu hepimizin anlaması gerekir. Vaziyetin ciddiyetinin, öneminin ve bugün tam 10 yıldır bu halkın sesini omuzlamış Jineps'in pratik tarihinin anlaşılması gerekir. Jineps'ten tamamen kişisel bakış açımızı ve kişisel doğrultumuzu beklemek, bunu bulamadığımız için onu yok saymak ya da bu doğrultuda eleştirerek onu protesto etmek büyük bir sorumsuzluktur bence. Bende kişisel ideolojimin, dinimin, sanat tarihimin tam karşılığını bulamıyorum, fakat bu gazetenin Çerkes halkının genelinin sesi olmaya çalıştığını ve bunu 10 yıldır pratiğe döktüğünü anlayabiliyorum. Kendi kavgamdan taviz vermediğim gibi, Jineps'inde kavgasından taviz vermemesini doğal karşılıyorum. Sizi de, Çerkes halkının sesi olmayı 10 yıldır pratik olarak sürdüren bu gazeteyi güçlendirmeye davet ediyorum.

10 yıldır halkımın sesi olduğun için,
bana da bu seste bir yer verdiğin için teşekkürler Jineps.

Share:

Çerkesçe

Translate

Çerkesler

Çerkesya

Çerkesya ya da Çerkezistan (Çerkesçe: Адыгэ Хэку,[1] Rusça: Черке́сия, Gürcüce: ჩერქეზეთი, Arapça: شيركاسيا[2]), Kuzey Kafkasya ve Karadenizin kuzeydoğu kıyısında yer alan bir bölge ve tarihsel bir ülkedir. Bu Çerkes halkının vatanıdır.

Etiketler